چرا باید حمد و سوره نمازهای صبح،مغرب و عشاء را بلند بخوانیم و حمد و سوره نمازهای ظهر و عصر را آهسته؟ طبق روایات پیامبراکرم(ص) وقتی امام جماعت نماز را به عهده داشتند، طبق فرمان خداوند حمد و سور چرا حمد و سوره را بلند بخوانیم
چرا باید حمد و سوره نمازهای صبح،مغرب و عشاء را بلند بخوانیم و حمد و سوره
نمازهای ظهر و عصر را آهسته؟
طبق روایات پیامبراکرم(ص) وقتی امام جماعت نماز را به عهده داشتند، طبق فرمان خداوند حمد و
سوره نمازهای صبح،مغرب و عشاء را بلند می خواندند چون در این زمان های صبح و شب، هوا تاریک
است و روشنایی در آسمان نیست در آن زمان هم که روشنایی چندانی در شهر نبوده است
از این رو هرکس که از کنار مسجد عبور می کرده است ممکن بوده متوجه وجود مسجد نبوده و رد شود
اما وقتی صدای نمازخواندن پیامبر(ص) را می شنیده متوجه می شده که در آن مکان مسجد است
اما موقع خواندن نمازهای ظهر و عصر هوا کاملا روشن است و مکان مسجد هم واضح
و دیگر نیازی به بلند خواندن حمد و سوره نیست.
...